Infiintare firme

Cum se inmatriculeaza o firma?

Primul pas in mediul de afaceri presupune alegerea formei de organizare a firmelor, iar cea mai raspandita forma de organizare este S.R.L. (Societatea cu raspundere limitata).

Dar care sunt documentele necesare pentru infiintarea unei firme?

Modalitatea de deschidere a unui S.R.L. este reglementata prin Legea 31/1990 si se constituie in 4 pasi obligatorii:

  • Constituirea dosarului de infiintare
  • Depunerea dosarului la Registrul Comertului
  • Termenul de solutionare al dosarului
  • Eliberarea documentele firmei inmatriculate

Etapa 1: Constituirea dosarului de infiintarea 

Pregatirea documentelor pentru inmatricularea societatii presupune indeplinirea stricta a unor conditii de fond/forma a documentelor, scopul ar fi admiterea dosarului „din prima” adica imediat dupa depunerea acestuia, fara a fi necesare completari, corectari, adaugiri etc.

Inainte de pregatirea dosarului, trebuie redactat actul constitutiv al firmei care va cuprinde: numele societatii, cine sunt asociatii/actionarii, capitalul social (care, dupa ultimele modificari, poate fi varsat ulterior inmatricularii societatii), obiectul de activitate, unde va fi sediul social etc.

Actele necesare la dosarul de inmatriculare a unui S.R.L.:

  1. Cererea de inregistrare;
  2. Anexa 1 si Anexa 2 privind investitia straina (doar pentru societatile cu sediul in strainatate si cetateni straini);
  3. Rezervare de denumire;
  4. Declaratia-tip pe proprie raspundere privind locul desfasurare a activitatii firmei, sub rezerva obtinerii avizelor necesare;
  5. Actul constitutiv – prevazut mai sus;
  6. Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
  7. Declaratiile date pe propria raspundere si specimene de semnatura (administratori si asociati);
  8. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor etc;
  9. Mandatul sau procura pentru persoana abilitata sa depuna dosarul la Registrul Comertului;

*Daca societatea va avea activitate la sediul social vom avea nevoie si de avizul Asociatiei de proprietari (privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta).

Etapa 2: Depunerea dosarului la Registrul Comertului

Dosarul pregatit in forma fizica sau electronica, se va depune prin corespondenta sau se va inregistra pe portalul Registrul Comertului, ulterior acesta va primi un numar de inregistrare. Solutionarea dosarului presupune inregistrare dovezii de plata a taxei necesare. 

Etapa 3: Termenul de solutionare al dosarului

De obicei dupa primirea dovezii depunerii taxei, se stabileste termenul de solutionare in urmatoareaMM       zi lucratoare, data la care se va desfasura sedinta de judecata la Registrul Comertului.

Etapa 4: Eliberarea documentele firmei inmatriculate

Dupa admiterea dosarului de inmatriculare a societatii, acesta se va ridica de la Registrul Comertului – Biroul Eliberari.